Opdrachtgever
Kokerellen
Diensten
merkidentiteitwebsite
Wat schaft de pot? Een kersvers logo op smaak gebracht met frisse kleuren, geserveerd op een bedje van speelse huisstijlelementen. Met als kers op de taart: een smakelijke website! Na 9 jaar achter de kookpotten wil Ellen, bezielster van Kokerellen, met deze nieuwe branding haar herkenbaarheid nog meer verhogen zonder haar oorspronkelijke missie of persoonlijke stijl te moeten opgeven.
See You In Spring zette met veel goesting de tanden in dit project. Minder tijd in de keuken, meer tijd aan tafel! Klinkt goed, toch? Met die insteek wil foodblogster, Ellen, gezonde en gevarieerde no-nonsense recepten creëren die in ons (soms) hectische leven welkom zijn. Kokerellen is de brug tussen lekker koken en het dagelijkse leven. Bovendien biedt Kokerellen seizoensrecepten aan om mensen aan te sporen lokale boeren te ondersteunen en de ecologische voetafdruk te verminderen. No-nonsense dus. Toegankelijk dus. Een eitje? Zeker niet! Zoals bij elke merkcreatie gingen we op zoek naar de missie en visie van Kokerellen om deze te vertalen in het nieuwe merk. Met de nieuwe branding wilden we de toegankelijkheid bewaren zonder te hervallen in een standaard look & feel. We gingen voor een frisse speelsheid in de huisstijl, gecounterd door krachtige, eenvoudige typografie. Deze typografie roept mensen op tot actie – iedereen kan koken! – en is tegelijkertijd duidelijk om eenvoud en gemak in de keuken te onderstrepen. De uitgerekte R en L in het logo vormen niet enkel twee subtiele pollepels maar zorgen ook voor verbinding: de brug die Ellen wilt creëren met haar recepten. De huisstijl bevat een cirkelvorm die gebaseerd is op de typische fruitstickertjes. Zoals bij een gerecht zit er dus meer in dit merk dan enkel een logo. We kruidden deze rebranding af met custom webdesign waarin gebruiksvriendelijkheid centraal. Smakelijk!
Web development door Lamper DesignFotografie gerechten door Kokerellen