Opdrachtgever
Operating Collective (OPCO)
Diensten
merkidentiteitdigital designs
Alleen het ‘bezitten’ van vastgoed is voor Operating Collective niet meer voldoende. Bij OPCO begrijpen ze dat vastgoed meer is dan alleen stenen en structuren: het is een gemeenschap waar mensen werken, creëren en leven. Daarom zetten ze zich in om gebouwen te laten groeien tot een plek waar mensen graag zijn. En wilden ze hun bedrijf ook voorzien van een sterk merk waar mensen graag mee connecteren.
Misschien doen HOEK of Hi! een belletje rinkelen? Het is OPCO die deze twee projecten initieerde en waar See You In Spring tevens een branding voor ontwikkelde. Met de Hi! site gaf OPCO een nieuwe invulling aan de leegstaande Douwe Egberts site in Grimbergen en met het co-workconcept HOEK brachten ze een nieuwe manier van telewerken naar Zoersel en Geel. De branding van OPCO wordt getypeerd door een minimal look & feel en een grid dat verwijst naar de architecturale achtergrond van geheroriënteerde panden. Tegelijkertijd is het grid een weerspiegeling van het collectief dat OPCO in elkaar klikt om hun projecten te realiseren. OPCO is de bruggenbouwer tussen alle partijen die de nieuwe invullingen van een bestaand gebouw kunnen verwezenlijken. Ook werken ze altijd in co-creatie met de vastgoedeigenaar zelf. Het plusteken in het logo onderstreept de samenwerking met verschillende partners nog eens en duidt op de meerwaarde die OPCO biedt als netwerker tussen verschillende partijen. De schuine streep achteraan wijst op de werking van OPCO op verschillende sites. Hun doel bestaat uit het herbestemmen van niet één site, maar een landschap aan verschillende gebouwen.