Opdrachtgever
RAI22
Diensten
merkidentiteitwebsitedrukwerk
Bewijzen dat je op elke oppervlakte groots kunt leven? Da's iets voor RAI22. RAI22 ontwikkelt, renoveert en herbestemt vastgoed met een blik op de toekomst. En hun toekomstverhaal is er één met respect voor de planeet, onze maatschappij én onze mensen. Met deze visie als basis voor elk van hun projecten realiseren ze gezonde leef-, woon- en werkruimtes die organisch aansluiten bij de noden van de opdrachtgever en die van je omgeving. Zo bouwen ze mee aan leefbare steden en dorpen. Bij RAI22 kiezen ze bewust voor een andere aanpak, net als bij See You In Spring. Dé ideale match dus om hun merk vanaf de kern op te bouwen.
Maarten en Matthias, die aan het roer staan van RAI22, hebben een visie voor de toekomst en werken op hun eigen manier duurzame woonconcepten uit. Of om het met de woorden van Buckminster Fuller te zeggen: “Make the world work for 100% of humanity in the shortest possible time through spontaneous cooperation without ecological offense or the disadvantage of anyone.". Het logo van RAI22 weerspiegelt met de uitgesproken typografie het rebelse karakter van het bedrijf. De korte, krachtige merknaam wordt door het logo extra onderstreept. Het logo is flexibel inzetbaar door de wisselende kleur van de abstracte ‘A’. De halve ronde vorm die de ‘A’ vervangt, verwijst naar het Bauhaus, waarbij bewust en gedreven werd gezocht naar een architectuur met maatschappelijke impact. De vorm verwijst ook naar geborgenheid en fungeert als een gebouw dat onderdak biedt. De grootte van logo wordt gewijzigd in functie van het blad, net zoals bij het ontwikkelen van ruimtes nagedacht wordt over de maatschappelijke functie, de toekomst, de functionaliteit, de meerwaarde in duurzaamheid. Vele Bauhausdocenten en -studenten geloofden dat een betere architectuur en woonomgeving mensen beter laat worden, en uiteindelijk mede zou kunnen leiden tot een veranderde (volgens Bauhaus dus betere) wereld. Zodra mensen in luchtige, zonnige ruimtes zouden wonen, in simpele woonblokken zonder enige versiering, zouden ze als vanzelf anders gaan leven, meer solidair en gelukkig. Dit gedachtegoed sluit aan bij RAI22 die ontwikkelt met specifieke aandacht voor opdrachtgever, toekomst en omgeving. RAI22 vindt kracht in unieke woonconcepten waardoor mensen gelukkig worden, mede door het gevoel uniek te kunnen zijn.
Web development door Studio CalypsoCopy door Yana PannecouckePortfoliofoto’s door SPOT-ON VisualsPortfoliovideo's door Jorien Simons