Opdrachtgever
Woonder
Diensten
merkidentiteitdrukwerkdigital designs
Woonder helpt jou en jouw bedrijf of bureau omschakelen naar meer en beter natuurlijk bouwen. Ze begeleiden je van pril bouwidee tot lievelingsplek en voorzien je van kwalitatieve, lokale materialen om je project in de praktijk te brengen. Voor deze boterham aan diensten creëerden we een overkoepelend merk met de nodige entiteiten: Woonder Materialen, Woonder Academie en Woonder bouwt.
Custom lettertype
Woonder geeft je advies over materialen, ontwerp en uitvoering. Om de drie luiken van deze coöperatie een gezicht te geven ontwierpen we een overkoepelend logo in een custom lettertype. Voor elke entiteit dus ook een eigen custom letter. Het zelfontworpen lettertype baseerden we op de vormen van een korenaar. Enerzijds een knipoog naar strobalenbouw (een circulaire bouwtechniek) en anderzijds een verwijzing naar korenvelden die waaien in de wind. Het waaien in de wind vorm tegelijkertijd een toespeling op de beweging van het duurzaam bouwen, de positieve impact, verschuiving of ontwikkeling die Woonder wil maken in het bouwlandschap. Door de basisvorm van het lettertype los te trekken creëren we een uniek huisstijlelement dat ingevuld kan worden met een foto, dat door herhaling een patroon vormt… Kortom, een element dat body geeft aan de visuele identiteit van dit merk.
Geen groene blaadjes of andere clichés
Woonder maakt van natuurlijk bouwen de logische keuze dus gingen we voor een toegankelijke branding die wegblijft van het "geitenwollensokkencliché" of de keuze om een groen blaadje als logo te nemen. En als er een nieuwe entiteit bijkomt? Dan gaan we opnieuw aan de tekentafel zitten voor een nieuwe uniek sublogo.
Animatie door Jorien SimonsFoto's projecten Woonder door Thomas Noceto, Annick Vernimmen, Kobe Melvin