Opdrachtgever
Gysemans
Diensten
baselinemerkidentiteitwebsitedrukwerksignalisatiedigital designs
Bij Gysemans Groep staan ze aan je zijde voor alles wat te maken heeft met verzekeringen, vastgoed en financiën.  Wij waren hun sidekick in een complete merktransformatie. Een nieuw team aan het roer? 
Dan kon een frisse, sterke branding niet ontbreken. 
Het resultaat: een krachtig en onderscheidend merk
in een sector waar eenheidsworst de norm is.
De uitdaging bestond erin om de drie onderdelen van de groep (vastgoed, bank en verzekeringen) te visualiseren onder één koepel. Gysemans wil 200% gaan voor het groepsverhaal van de verschillende diensten die ze aanbieden. Een volledige merktransformatie zorgde ervoor dat Gysemans deze totaalservice nu helder kan communiceren naar hun doelgroep. Een extra wens? De nieuwe garde die het roer overnam van de founding father wilde een branding die vernieuwend en helder naar voren kwam. Eentje die zich niet vereenzelvigd met de traditionele, vaak corporate look in de sector. Eentje die het modern, hip en dynamisch kantoor weerspiegelt en tegelijkertijd het opgewekte imago en de laagdrempelige service: iedereen is welkom met eender welke vraag. We gingen daarom voor een merk dat mensen niet onberoerd laat. Voor de koepel ontwierpen we verschillende logo’s die gebruikt kunnen worden op verscheidenen toepassingen. Het primaire woordlogo onderstreept visueel met een speelse ‘G’ de alliteratie van de merknaam. Met verschillende varianten op het primaire logo krijgen we een flexibele identiteit die naar wens ingezet kan worden. De drie vormen in het logo symboliseren de drie bedrijfstakken. De halve cirkel verwijst naar een munstuk (financiën). De driehoek verwijst naar het dak van een huis (vastgoed) en de spie verwijst naar ondersteuning (verzekeringen). De drie vormen worden in de huisstijl optimaal uitgespeeld en krijgen nog een extra dimensie wanneer een foto de vorm opvult. De identiteit bestaat uit drie atypische kleuren die telkens gelinkt zijn aan één van de drie entiteiten van Gysemans Groep. Met het G-icoon wordt er een subtiele link gelegd naar origami, de Japanse vouwkunst, waarbij een beperkt aantal vouwen gebruikt wordt, maar door de combinatie hiervan complexe ontwerpen mogelijk zijn. Dit gedachtegoed linken we aan het verhaal van Gysemans. Klanten die bij Gysemans komen aankloppen, worden “ontmanteld” of “opengevouwen” om te kijken welke noden er zijn. Elke aanpak is persoonlijk. Wat overblijft zijn pure, eerlijke vragen die op een informeel professionele manier beantwoord worden. Door middel van copy wordt het informeel professionele aspect van het bedrijf in de verf gezet. We gingen voor een krachtige baseline die de persoonlijke aanpak van Gysemans Groep onderstreept: Sidekick langs elke lijn van het leven. “Langs elke lijn” duidt op de totaalservice die Gysemans Groep aanbiedt bij elke belangrijke beslissing of kantelpunt in iemands leven. De copy spreekt aan op een laagdrempelige, Kempense wijze, zonder dat het onprofessioneel overkomt. Ook in de fotografie wordt de informele stijl doorgetrokken en blijven we weg van de typische stockbeelden.
Web ontwikkeling door @studio__calypsoWebsitecopy door Studio TXT