Opdrachtgever
Ramón
Diensten
merkidentiteitdrukwerkdigital designs
Ramón bestaat uit drie ruimtes met een verschillende invulling. De uitdaging bestond erin om één merkidentiteit te creëren voor deze 3 verschillende ruimtes. Verschillend in vorm en invulling maar wel gelijkend in visie. We gingen op zoek naar deze visie en creëerden een retromerk voor deze hedendaagse, Antwerpse hotspot.
Eén merk voor drie verschillende ruimtes onder één dak
In Ramón Coworking huur je een vaste werkplek, samen met andere residenten. In Ramón Studio overnacht je in een seventies setting, brainstorm en vergader je met je team, of huur je de ruimte als foto- en videoset. Ramón Garage wordt gebruikt als showroom of galerij. Voor het merk Ramón gingen we op zoek naar een vintage gevoel dat een rode draad vormt doorheen het gebouw waarin de drie ruimtes zich bevinden. We vonden inspiratie in logo’s van printer- en computermerken uit de eerste generatie. Het nostalgische gevoel kenmerkt zich door zware, karakteristieke en rebelse letters, het kleurenpalet en een no-nonsense typografie.
Ramón: denk retro, stijlvol, duurzaam maar ook thuis in de toekomst
Ramón ligt op 50 meter van de Antwerpse Dageraadplaats en is de ideale uitvalsbasis om het levendige Zurenborg te ontdekken. Het concept is gericht op iedereen die nood heeft aan een inspirerende werkomgeving en mensen die op zoek zijn naar ontspanning in een artistieke setting. Ramón is een hedendaags concept waar verschillende invullingen zich op één plek bevinden. Projectontwikkelaar RAI22, oprichter van Ramón en tevens gebrand door See You In Spring, brengt met dit initiatief hun visie tot uiting. Deze visie richt zich op het realiseren van gezonde leef-, woon- en werkruimtes die organisch aansluiten bij de noden van bewoners en hun omgeving. RAI22 en Ramón bouwen mee aan leefbare steden en dorpen.
Fotografie door Annabella Schwagten en FrameCopy door Arkasha Keysers