Opdrachtgever
Nasci VZW
Diensten
merkidentiteitdrukwerkwebsitedigital designs
Welzijn en sociale inclusie creëren voor gezinnen in kansarmoede. Daar gaat Nasci VZW voor! Want door sterke mama’s krijgen kinderen kansen. Een bom van een missie, jawel, dus kwam See You In Spring op de proppen met een toegankelijke branding die draait rond huiselijkheid en inclusiviteit.
Nasci is een open huis (en dat zie je in het logo) voor moeders in nood. Kansarme zwangere vrouwen, alleenstaande moeders en gezinnen die het tijdelijk of structureel moeilijk hebben in de Brusselse regio, kunnen bij Nasci VZW terecht voor ondersteuning. Voor hun 25-jarig bestaan ging Nasci VZW voluit voor de rebranding van hun organisatie. We stelden deze veelzijdige huisstijl dan ook voor tijdens hun verjaardagsfeest en dat voor een bomvolle zaal in het Brussels parlement. We namen het publiek mee in het verhaal van de nieuwe huisstijl: een branding die gedrevenheid, empowerment en warmte uitstraalt. De geometrische vormen in deze branding vatten de waarden van Nasci samen en wereldse kleuren versterken de beleving van de huisstijl. Het bloemetje staat voor empowerment. De halve cirkel staat voor culturele verbondenheid. De smileys brengen het verhaal en de emoties rond kinderarmoede in beeld. De merkcreatie voor Nasci VZW was er zo eentje waar we echt impact mee wilden maken. In co-creatie met het communicatieteam en coördinator van de VZW creëerden we het merk niet alleen voor moeders in nood maar ook voor zij die dit project kunnen steunen. In de maand van de lancering van de nieuwe branding en website ontving de VZW dan ook 30% meer giften.
Web development door Studio CalypsoCopy door Arkasha Keysers