Opdrachtgever
Get Wasted (EIT FOOD)
Diensten
visuele identiteitmerkidentiteitwebsitedrukwerkdigital designs
See You In Spring gaf met deze totaalbranding voor Get Wasted, een project van EIT Food, zichtbaarheid aan het belang van het benutten van voedseloverschotten. In een circulair model is het afval van de ene de grondstof voor de andere. Het is inspirerend om te zien hoe innovatieve bedrijven samenwerken om voedselverspilling tegen te gaan. Voor dit soort changemakers creëert See You In Spring agency merken. En Get Wasted is er zo eentje!
Get Wasted biedt oplossingen aan voor groentereststromen, zoals preigroen of groente en fruit met lichte afwijkingen (lees: met karakter!). Get Wasted is een innovatieve online marktplaats voor deze voedseloverschotten, zodat ze benut worden in plaats van verspilt. De branding wordt getypeerd door speelse kleuren die gecounterd worden door krachtige typografie die een activistisch gevoel oproept. Met tal van illustraties brengen we de hoeveelheid van groente en fruit in beeld in deze branding. Het logo van Get Wasted is gebaseerd op een sticker waar fruit en groenten mee worden gelabeld. Get Wasted ‘labelt’ voeding dat niet weggegooid hoeft te worden. De stapels fruit en groenten geven de enorme hoeveelheden van (weggegooid of ‘gered’) voedsel weer. Het merk confronteert ons op een speelse manier met onze wegwerpmaatschappij en dat we iets moeten doen met deze overschotten. Via het platform van Get Wasted werd zo onlangs 16 ton prei benut in plaats van weggegooid. Van boeren tot voedselverwerkers, Get Wasted brengt alle actoren in de voedselwaardeketen samen en werkt aan een verenigd voedselecosysteem.
Web development door Studio CalypsoPortfoliofotografie door SPOT-ON VisualsPortfoliovideo's door Jorien Simons